Poniżej prezentujemy przykładowe wykresy z hamowni motocykla BMW S1000RR rocznik 2009, w którym zamontowano moduł Rapid Bike EVO. Pomiary zostały wykonane w celu porównania parametrów fabrycznych motocykla i mapy bazowej dostarczanej z modułem. Mapa bazowa modułu Rapid Bike EVO modyfikuje tylko i wyłącznie dawkę paliwa. Ustawienia zapłonu są fabryczne. Silnik nie był szczegółowo strojony. Konfiguracja motocykla (filtr powietrza, układ wydechowy) jest fabryczna. Można oczekiwać, że w przypadku dostrojenia dawki paliwa przyrosty będą jeszcze większe, bez względu na narządzenie użyte do strojenia – czy będzie to funkcja autoadaptacji modułu Rapid Bike czy zestaw Tuning Bike czy My Tuning Bike. Dodatkowej mocy można także spodziewać się w przypadku zastosowania moduły Rapid Bike RACING i zmodyfikowanej mapy zapłonu.

Krótka legenda:

TPSxx% lub samo xx% oznacza procent otwarcia przepustnicy

opisy „map” lub „mod” oznaczają pomiary wykonane z mapą bazową

Moc i moment obrotowy podawane są na kole. Uwzględniono korektę T/P

Wykres z hamowni prezentujący pomiary przy TPS 10%. Największy przyrost mocy przekracza 25%.

[pdf http://www.4motoracing.pl/wp-content/uploads/2012/12/s1000rrdyno/tps10.pdf]

 

Wykres z hamowni prezentujący pomiary przy TPS 20%. Największy przyrost mocy przekracza 29%.

[pdf http://www.4motoracing.pl/wp-content/uploads/2012/12/s1000rrdyno/tps20.pdf]

 

Wykres z hamowni prezentujący pomiary przy TPS 40%. Największy przyrost mocy przekracza 26%.

[pdf http://www.4motoracing.pl/wp-content/uploads/2012/12/s1000rrdyno/tps40.pdf]

 

Wykres z hamowni prezentujący pomiary przy TPS 95%. Największy przyrost mocy wynosi około 4%.

[pdf http://www.4motoracing.pl/wp-content/uploads/2012/12/s1000rrdyno/tps95.pdf]

Comments are closed.